Hidup Aku Dunia Aku




Ask me anything

Submit
Patience is a hard thing to learn but when you master it; a whole new and wonderful world is opened to you.

Tagged: qotdquotesquoteofthedayIslamicquotes

hplyrikz:

Clear your mind here

hplyrikz:

Clear your mind here

islamic-art-and-quotes:

AllahAllahOriginally found on: humansbutnohumanity

islamic-art-and-quotes:

Allah

Allah

Originally found on: humansbutnohumanity

teensquotess:

http://teenlifequotes.com/

teensquotess:

http://teenlifequotes.com/

islamic-art-and-quotes:

Istighfarاستغفر اللهAstaghfirullah: I pray to Allah for forgiveness.Originally found on: trustingallah

islamic-art-and-quotes:

Istighfar

استغفر الله
Astaghfirullah: I pray to Allah for forgiveness.

Originally found on: trustingallah

my parents aren’t rich but they’ve always found a way to make sure i’ve had everything i’ve ever wanted. for that, i’m extremely grateful

Tagged: quotesqotd

hplyrikz:

Clear your mind here

hplyrikz:

Clear your mind here

hplyrikz:

Clear your mind here

hplyrikz:

Clear your mind here

islamic-art-and-quotes:

The True Religion From the collection: IslamicArtDB » Quranic Verses in English (429 items)Originally found on: muslimahdaily

islamic-art-and-quotes:

The True Religion

From the collection: IslamicArtDB » Quranic Verses in English (429 items)

Originally found on: muslimahdaily

Change before it’s too late.

__
Buat mereka yang masih meninggalkan solat, maka mulalah bersolat.

Kita ni hidup berTuhan, kawan.
Yang berkuasa atas setiap perkara itu Rabb kita.

Malulah,
Zaman macam ni pun masih abaikan solat.

Malulah,
Umur dah besar panjang pun malas nak tunaikan tanggungjawab pada Tuhan.

__
Percaya cakap aku.
Bila satu masa nanti kau berhijrah, kau akan sedar tindakan kau meninggalkan solat dulu adalah tindakan terbodoh pernah kau lakukan.

Kau bakal rasa malu dengan Tuhan sebab kau terlalu berani sombong dengan Dia yang dah beri segala nikmat.

__
Percaya cakap aku.
Bila kau sujud setelah lama tak bersujud, kau akan jumpa benda yang selama ni kau cari —ketenangan, ketenteraman hati yang dunia ni tak boleh bagi.


Sujud tu nikmat.
Rasakan nikmat tu sebelum nyawa ditarik Tuhan.

Kalau nak biarkan tiang agama roboh, tinggalkan solat.
Walau hakikatnya tak nampak balasan, tapi di akhirat?

Nauzubillah.
Jangan sesekali sengaja meninggalkan solat.

(via hanyasekadarhamba)

Aku percaya kata - kata kau. Indeed.

(via haneylikestars)

Source: hanyasekadarhamba